МОМ УВАЖЕНОМ ПРИЈАТЕЉУ БАЈУ КАСТРАТОВИЋУ

П о з д р а в


Синоћ ми је карта стигла
Потврђена препоруком
И најпосле потписана
КАСТРАТОВИЋ БАЈА руком.

Ти се мене често сјећаш
То познанство тебе кошта
Па ћу да ти одговорим
Из древнога ОНОГОШТА.

Мислио сам да си неђе
У тазбини ил у Пећи
И ја бих ти давно писа
Али ћу ти зато рећи:

Ја сам чуо прије писма
Које си ми посла јуче
Да у дому КАРА БАЈА
Расте једно мало Вуче,

Да се вишњи Бог насмија
На вратима дома твога
Да имате мушко чедо
Ка највећи дар од бога,

И да Бог да да поживи
Сто година или више
Да доживи да о њему
Историја наша пише,

И у срећи да преживи
Многа Љета и године
Све на понос куће своје
И јуначке Домовине,

И да Бог да и сви свеци
Да од оца бољи буде
И зле очи и погане
Да му никад не науде,

Он девети син ви био
А ти да си сретни отац
И тај МИЉАН да израсте
Ка најбољи ЦРНОГОРАЦ,

Немојте га размазити
То је ђеци грдна мана
Пустите га бос да скаче
Обала од Јадрана,

Немојте га навађати
На бомбоне и слаткише
Качамака и млијека
Давајте му то највише

Учите га кад дијели
Нека другу дава више
Јер богатство срећа није
Од Слободе шта је више,

Причајте му за Косово
За Граховац и До Вучи
Прије него буквар узме
Да тридесет слова учи,

Причајте му за Хајдуке
За устанке и за буне
Нек се пење на Комове
Гледа овце и катуне,

Гледа како сељак оре
Како копа како коси
Како стара Васојевка
У узици дрва носи,

И то ће га подсјетити
На његову традицију
Пет вјекова што гинуше
За слободу и нацију

Кажујте му нек се чуди
Да он има мајке двије
Домовину и ту што му
Рајским пиће груди грије,

Учите га нек пјешачи
Са торбицом о рамену
Е му може то ваљати
У животу и времену,

Ви ћете ми опростити
На писање и галаму
ПОЗДРАВИ ми ђецу твоју
И њихову драгу МАМУ

И нека га у част моју
Дигне сина и пољуби
Видим да се меморија
И памћење моје губи

Па дозволи да захвалим
На људскоме твоме дару
Из далеке земље слику
Да ми виси о ДУВАРУ,

Ти си мене као човјек
Више пута задужио
Како зашто и због чега?
Кад нијесам заслужио,

Још искрени поздрав прими
На обали од Јадрана
Са свом срећном породицом
Од твог ХАЏИ РАДОВАНА.



                 У СТАРОМЕ ОНОГОШТУ
                 21. 1. 1979. године